استفاده آمریکا از خاک کویت برای حمله به پایگاه حشد الشعبی-راهبرد معاصر

استفاده آمریکا از خاک کویت برای حمله به پایگاه حشد الشعبی

کتائب حزب الله عراق اعلام کرد که پهپاد‌های آمریکا از یک پایگاه در کویت بلند شده و به پایگاه الحشدالشعبی حمله کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۵۹۱

به گزارش راهبرد معاصر، کتائب حزب الله عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی از پایگاه «علی السالم» در کویت به عنوان نقطه پرتاب پهپاد‌های خود برای حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در شمال استان بابل عراق که منجر به شهادت چهار تن از نیرو‌های حشد الشعبی شد، استفاده کردند.

 

براساس گزارش شفق نیوز، کتائب در بیانیه‌ای علام کرد: دشمن آمریکایی با پهپاد‌های خود از پایگاه علی‌ السالم در کویت تهاجم خائنانه‌ای انجام داد و گروهی از کارشناسان پهپاد را هدف قرار داد که می‌خواستند آزمایش‌های فنی جدیدی را برای بالا بردن توان و کارایی سطح پهپاد‌های شناسایی برای حفاظت از زائران اربعین امام حسین (ع) انجام دهند.

 

این بیانیه نیرو‌های آمریکایی را مسئول کامل این بمباران دانسته و به مقامات کویت هشدار داده است که خاک خود را به سکوی پرتابی برای رویکرد جنایتکارانه آمریکا در قبال عراق و با کشتار مردمش تبدیل نکنند. 

 

کتائب حزب الله در بیانیه خود از دولت عراق و نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی سخت تلاش کنند.

 

پیش از این الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۱:۳۰ شامگاه سه شنبه نیرو‌های الحشد الشعبی در تیپ ۴۷ در عملیات الجزیره در جرف النصر در منطقه السعیدات با انفجار‌هایی مواجه شدند که مشخص شد عملیات تروریستی آمریکا بوده است./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده